سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیاه زیرفون

1- تسکین استرس
دقیقا مانند چای گل های زیرفون، چای برگ های زیرفون نیز در رفع استرس مفید است. چای در آرام کردن ذهن اثر خوبی دارد. کودکان نیز می توانند از این چای به دلیل ایمن بودن مصرف کنند. این چای توانایی کاهش استرس در کودکان را دارد.
از چای زیرفون بدلیل خاصیت آرامش بخش آن می توان برای کودکان وقتی کنکور دارند، موقع رفتن به مدرسه جدید، رفتن به یک اجرا و اتفاقاتی از این دست که دچار استرس و عصبی می شوند، استفاده کرد. 

2- تسکین بی خوابی
همانطور که گفته شد، چای برگ زیرفون می تواند اثر آرامش بخش روی ذهن داشته باشد. همچنین دارای اثر مورد انتظار از یک مکمل برای رهایی از بی خوابی است. همانطور که می دانیم استرس عامل اصلی ایجاد بی خوابی است.
بنابراین، نوشیدن چای برگ های زیرفون قبل از خواب ممکن است اثر آرامش بخش ایجادکرده و در خوب خوابیدن کمک کند. حتی می توانید با آبی که برگ های این گیاه را در آن جوشانده اید، استحمام کنید. اینکار اثر آرامش بخش را به ارمغان می آورد. 

3- حفاظت از سلامت قلب
این برگ های قلبی شکل به طرز شگفت انگیز برای قلب سودمند هستند. گفته می شود که برگ های گیاه زیرفون می توانند خوشبختی را برای قلب به ارمغان بیاورند زیرا قلب را آرام می کنند. یک تحقیق خاص حاکی از آن است که برگ های گیاه زیرفون برای درمان برخی از مشکلات قلبی مانند آترواسکلروز یا باریک شدن شریان ها به دلیل چربی و کلسترول، آنژین یا درد قلب و تپش قلب مفید است. بنابراین استفاده از برگ های زیرفون باعث بهبود گردش خون قلبی و عروقی می شود که به حفظ سلامت قلب کمک می کند. 


4- تسکین سرماخوردگی
گیاه شناسان توضیح می دهند که برگ های گیاه زیرفون برای درمان سرماخوردگی بسیار مناسب هستند. آن ها می توانند تب را تسکین داده و بدن را آرام کنند.

بعلاوه می توانند گلو، سینه و سینوس را نیز تسکین دهند. بنابراین، مصرف برگ های زیرفون قادر به تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد، مشکلات تنفسی، سرفه و خارش بینی می باشد.

5- کاهش فشار خون
از آنجایی که برگ های زیرفون قادر به رفع مشکلات قلبی با شل کردن شریان ها هستند، می توانند گردش خون طبیعی را حفظ کنند. به همین دلیل است در کاهش فشار خون نیز مؤثر است. علاوه بر این، از فشار خون بالا نیز جلوگیری می کند. 

6- سم زدایی بدن
مصرف برگ های گیاه زیرفون می تواند تولید عرق و ادرار را بهبود بخشد. این عملکرد توسط مؤلفه ای به نام P-Coumaric انجام می شود. در این حالت، برگ های زیرفون قادر به کمک در سم زدایی مطلوب بدن هستند. همانطور که می دانیم بدن سموم را از طریق دفع عرق و ادرار دفع می کند. دفع سموم و زباله ها انسان را از بیماری ها دور نگه می دارد و سلامت کلی را حفظ می کند. 

7- جلوگیری از بروز سرطان
آنتی اکسیدان موجود در برگ های زیرفون برای مبارزه با رادیکال های آزاد عالی هستند. می دانیم که با گذشت سال ها، رادیکال های آزاد شایع ترین عامل برای سرطان هستند. علاوه بر این، برگ های زیرفون دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند که می توانند رشد سلول های سرطانی را که توسط التهاب درون سلول ها ایجاد می شود، مهار کند. توانایی جلوگیری از سرطان را می توان در مزایای سلامتی چای برگ زیتون نیز مشاهده کرد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....