سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 مورد از چیزهایی که ممکن است باعث میگرن شوند

1- آسپارتام
برخی از غذاها و مواد غذایی ممکن است باعث حمله میگرنی شوند. به عنوان مثال یک ماده بسیار رایج در رژیم های غذایی و غذاهای کم کالری جایگزین قند، آسپارتام است.

این شیرین کننده مصنوعی می تواند بر روی دوپامین و سروتونین در مغز تأثیر بگذارد که می تواند عاملی برای سردردهای میگرنی باشد. آسپارتام محرک شناخته شده میگرنی است.

2- گلوتامات مونو سدیم
یکی دیگر از مواد شایع در مواد غذایی که می تواند شروع میگرن را تسریع کند، مونو سدیم گلوتامات است که بیش تر به عنوان MSG شناخته می شود.

MSG اغلب برای طعم دادن به غذاهای چینی مورد استفاده قرار می گیرد اما در سوپ ها و گوشت های فرآوری شده نیز وجود دارد.

3- سولفیت ها
برخی افراد که از میگرن رنج می برند احساس می کنند که سردردهای آن ها توسط غذاهای حاوی سولفیت ایجاد می شود اگرچه هنوز با هیچ مطالعه علمی ارتباط مستقیمی نداشته است.

به نظر می رسد که ترک الکل باعث سردرد می شود اما در بسیاری از موارد به جای سولفیت هایی که باعث سردرد میگرنی می شوند، خود الکل موجب این امر می شود.

4- کافئین
کافئین در قهوه، چای و بسیاری از نوشیدنی های دیگر یافت می شود. تأثیرات کافئین بر میگرن تا حدودی بحث برانگیز است.  در برخی موارد به نظر می رسد که کافئین موجب میگرن می شود و در موارد دیگر به نظر می رسد که از میگرن محافظت می کند.

اگر توجه داشته باشید ممکن است بعد از یک فنجان قهوه علائم را تجربه کنید و بخواهید مصرف خود را کاهش دهید.

5- الکل
علاوه بر شراب، نوشیدنی های دیگری نیز وجود دارند که اگر مبتلا به میگرن باشید برای شما مشکل ایجاد می کنند. مطالعات نشان می دهد که بین الکل و علائم میگرنی رابطه قوی وجود دارد.

شناخته شده است که مصرف زیاد الکل باعث سردرد می شود – از هر کسی که دچار خماری شده‌ است، سوال کنید – بعلاوه مطالعات نشان می دهد که الکل و میگرن در علائم مرتبط هستند.

 

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....